Συλληψη -σκηνοθεσια: Αναστασία
Κότσαλη
Μουσική διδασκαλία-πιάνο:
Μιχάλης Παπαπέτρου
Video: Μιχάλης Κλουκίνας
Σκηνικά-κοστούμια: Χρόνης
Γιαννικόπουλος
Μακιγιάζ: Νανά Μαχαίρα
Με τους : Λητώ Μεσσήνη( soprano)
Παναγιώτη Πρίφτη (tenoro)
Ιωάννα Φόρτη (mezzosoprano)
Μια performance σε ποίηση Εdward Lear και μουσική Peter Westergaard
« Ο Κύριος και η
Κυρία Δισκοβόλου
Σκαρφάλωσαν απάνω σ’εναν τοίχο
Και
κάθισαν ν’αντικρίσουνε τη δύση του ηλίου
Και
ν’ακούσουν το ουρλιαχτό της Τρίχειας Νυφωδίου
Και της
κραυγής του Μπισκοβούβαλο τον ήχο.
Πήραν
ενα ψωμάκι με τσάι γιασεμιού,
Κι ήσαν
όλο χαρά και οι δύο, μέχρι που
Η
Κυρία Δισκοβόλου λαλεί,-
« Ω! Π! Ρ!Σ!Τ!Φ!Χ!Ψ!
Μου ήλθε
μόλις τούτη τη στιγμή-
« Τί θα
συμβεί αν πέσουμε απ’τον τοίχο !!!!!
« Λατρευτέ μου Κύριε Δισκόβολε;
Ο Κύριος και η Κυρία Δισκοβόλου αποφασίζουν να
σκαρφαλώσουν σε εναν τοίχο. Ψηλό ή χαμηλό, δεν το μαθαίνουμε ποτε. Απολαμβάνουν
το τσάι τους με ολα τα παρελκόμενα,ρεμβάζοντας κάτω υπο τον ήχο του
Μπισκοβούβαλου και της Τρίχειας Νυφωδίου. Ο ξαφνικός τρόμος που τους πιάνει
μηπως γκρεμοτσακιστούν, τους οδηγεί στην
αποφάση να μην κουνηθούν ούτε ρούπι απο το δικό τους τοίχο . Χρόνια και χρόνια
μετά, γερασμένοι, αλλοτριωμένοι, εξουθενωμένοι απο την παραμονή, ο Κύριος και η
Κυρία Δισκοβόλου, μαζί με τα δωδεκα παιδιά τους, αποφασίζουν να βάλουν τέλος
στη ζωή τους ανατινάζοντας τον τοίχο.
Ο σατιρικό ποίημα του Βικτωριανού λογοτέχνη Edward Lear, καυστικό
και παιγνιώδες οπως ολα του τα έργα, παίζει με τις λέξεις και τα σχήματα, γεννα
καινούρια νοήματα. Υπογραμμιζει το γελοίο στο πομπώδες , στην επιφανειακή
κουλτούρα της αστικης ταξης , δημιουργώντας κι αυτος τη δική του σχολη «
αγγλικης κωμωδίας» -οπως τη διδάχτηκαν και την εξέλιξαν αργοτερα ο Lewis Carroll , οι
περιφημοι “Goons” του Peter Sellers, οι Dudley Moore και Peter Cook με τους “PeteandDud” και
βεβαίως οι ΜοntyPython.
Oπως
αναφέρει ο θεωρητικός και μεταφραστης του Εdward Lear Νίκος Σταμπάκης
στο βιβλίο του « Εdward Lear, Τα γραπτά της α-νοησίας» (εκδόσεις Φαρφούλας 2007)
«Το
έργο του Lear εντάσσεται
στο πλαίσιο μιας ριζικής διερώτησης πάνω στη γλώσσα και προπάντων πάνω στον
πόθο που τείνει να εκφραστεί μέσω αυτής, που αγωνίζεται να την ξεπεράσει ή να
την πραγματώσει (...)Το παράλογο των κειμένων του Lear αποτελεί φορέα
απελευθέρωσης απο τους επίπλαστουςκαταναγκασμούς που επιβάλλουν οι γλωσσικές
συμβάσεις, οι κοινωνικοί και λογικοί περιορισμοί.»
Πάνω απ’ολα η ποίηση του Learπαραμένει βαθύτατα πολιτική. Και ιδιαίτερα στην περίπτωση
του Κυρίου και της Κυρίας Δισκοβόλου ενοχλητικά, αφοπλιστικά επίκαιρη.
Ο Αμερικανός συνθέτης Peter Westergaard (1931),
εκπροσωπος της σειραϊκης μουσικής σχολης, υπηρετεί το δημιουργικό παράλογο του Lear
σκαρώνοντας αντεστραμμένα μουσικά
θέματα,αναδεικνύοντας και παραλλάσσοντας
τις συμμετρίες του έργου. Ανακαλύπτει εσωτερικες συνδέσεις πίσω απο τον
υπερρεαλιστικό κόσμο του Lear, σχέσεις και σχηματα- Η αυστηρη φόρμα συμπλέει με
την αταξία της α-νοησίας, εκρήγνυται και προκαλεί.
26 και 27 Μαΐου 2012
Ώρα έναρξης: 9μμ
Τηλ. κρατήσεων: 698 405 5568